vesimeloniruusu2

Onnellinen päivä edessä

Tämä hyvään elämään hurahtaminen onkin täysivaltainen olotila. Hulavanteen pyörittäminen oli vasta alkua. Siitä se sitten lähti. Hulaaminen on kolmessa kuukaudessa selvästi tehonnut ja vatsani pienentynyt.

Tavallaan innostumiseni hyvinvointini parantamiseen oli odottamaton sattuma, sillä 25 vaiherikasta vuotta (kirjassa Sattumapakka) rapauttivat itsestäni huolehtimisen. Nyt on aika korjata vahingot.

Tule mukaan yksin tai kaverin kanssa! Aloitetaan rauhallisesti pienin muutoksin ja huomioidaan ikääntyvän kehon rajoitukset.

VerenpainetautiNI puhkesi jo lukuisten koulutusten ja työn perässä juoksemisen alkuvaiheessa. Kolesterolitasoni on ollut hurjan korkea ja keskivartalolihavuus selkeä metabolisen oireyhtymän malliesimerkki.

KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ ALOITTAA KEHON HUOLTOA

Liikunnallinen tyttärentyttäreni Laura on personal trainerini ja näyttää esimerkkiä. Varsinainen ohjaajamme on erityisryhmien liikunnanohjaajatyttäreni Maria, joka katsoo, että teemme liikkeet oikein.

Ainoastaan ruokavaliostani huolehdin täysin itse, sillä olen todennut oman ruokavalioni sopivan erinomaisesti ikääntyvälle ja ikääntyneelle. Lisäksi ateriani ovat edullisia, sillä kaksi pakastintani ovat täpösen täynnä itse kerättyjä marjoja ja kasvattamiani vihanneksia. Siis edullista ja terveellistä ruokaa.

Tässä blogikirjoituksessa paljastan, että aamun ensimmäiset 20 minuuttia vietän sängyssä. Laitan kirkasvalolampun päälle ja käyn läpi sosiaalisen median postaukset. Sitten teen voimisteluliikkeet, joilla herätän aineenvaihdunnan.

Selälläni maaten vedän polvet koukkuun kantapäät lähelle takamusta, sitten hitaasti pakaralihasten ja reisilihasten avulla lantio ylös – ja alas. Teen 20 toistoa. Edelleen selälläni polvet koukussa käännän polvet vuorotellen kummallekin sivulle. Tekee hyvää vatsalihaksille.

Sillä aikaa kun kaurapuuroni kypsyy mikrossa, lankutan keittiön lattialla kyynärpäitteni varassa. Tämä oli kaksi vuotta ainoa päivittäinen vatsalihastreenini. Lihakset kyllä vahvistuivat, mutta vatsa ei pienentynyt. Lopulta selkäkivut pakottivat pitämään tauon. Nyt lankutan vain 45 sekuntia aamuisin.

Löysähköön kaurapuuroon laitan suoraan pakasteesta desin mustikoita. Ne samalla sulavat ja jäähdyttävät puuron sopivan lämpöiseksi. Täytyy tunnustaa, että ripottelen päälle teelusikallisen sokeria. Terveellisyys vähän kärsii sokerista, mutta mieli kehrää.

10 minuutin hulavanteen pyörittämisen jälkeen juon mukillisen kahvia, ja that’s it, onnellinen päivä edessä.

Tervetuloa mukaan!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jaa kirjoitus:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Jätä kommentti